Acte necesare persoane juridice
NOTA: Avand in vedere prevederile Legii nr. 2015 privind Codul Fiscal si ale Legii nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala precum si a normelor metodologice de aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in categoria rezidential, nerezidential, mixt, declaratia depusa pentru acestea incepand cu 01.01.2016 va fi insotita de documente care sa ateste categoria de folosinta, dupa caz:
- contracte de inchiriere/comodat;
- copie autorizatie de construire;
- certificat constatator ONRC;
- declaratie pe proprie raspundere, unde nu exista alte documente pentru clarificarea folosintei bunului;
- alte documente similare.
1. Declarare cladiri:
- Declaratie de impunere completata cu valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea contribuabilului - Descarca formular
- Certificat energetic (copie);
- Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat;
- Evidenta contabila dupa caz:
a. In cazul cladirilor construite cu Autorizatie de Construire:
- Autorizatia de construire (copie conform cu originalul, semnata);
- Anuntul de incepere al lucrarilor inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire;
- Procesul verbal de receptie (copie conform cu originalul, semnata);
- Balanta de verificare analitica;
- Analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale documentelor de plata;
- Analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor tehnologice aferente investitiei;
- Analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat cheltuieli atribuite direct investitiei;
- Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu originalul, semnata);
- Schita cu suprafata construita la sol (cadastru);
- Certificat de atestare a edificarii constructiei.
b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:
- Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
- Fisa bunului imobil;
- Balanta de verificare.
c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:
- Procesul verbal de licitatie (copie conform cu originalul, semnata);
- Actul de adjudecare (copie conform cu originalul, semnata);
- Balanta de verificare.
d. In cazul cladirilor dobandite prin contract de leasing:
- Contractul de leasing (copie conform cu originalul, semnata);
- Procesul verbal de predare primire al bunului (copie conform cu originalul, semnata);
- Raportul de evaluare necesar inregistrarii fiscale, intocmit ANEVAR;
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
2. Declarare terenuri:
- Declaratie de impunere completata cu suprafata totala, din care construita la sol ; - Descarca formular
- Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
- Schita cadastrala;
- Balanta de verificare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
3. Incetari terenuri/cladiri
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare integrala - Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare partiala - Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare integrala - Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare partiala - Descarca formular
- Document instrainare (copie conform cu originalul, semnata);
- Balanta de verificare;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
4. Acte necesare pentru reevaluare:
- Declaratie de impunere cu noile valori rezultate in urma reevaluarii; - Descarca formular
- Raportul de reevaluare intocmit de specialisti in domeniu acreditati ANEVAR; se depune odata la 5 ani;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
5. Modificari valori de impunere cladiri:
- Declaratie de impunere - Descarca formular
- Actele care au stat la baza modificarii;
- Adresa cu evidenta cronologica in cazul modificarilor succesive;
- Nota contabila, balanta analitica, bilant la declararea intarziata;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
6. Declarare autovehicule:
- Declaratie de impunere auto completata si semnata;
- Descarca formular ITL 005 - Mijloace de transport
- Descarca formular ITL 006 - Mijloace de transport peste 12 tone
- Descarca formular ITL 007 - Mjiloace de transport pe apa
- Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata) care poate fi dupa caz :
a. Pentru autovehicule in proprietate:
- Factura in cazul dobandirii de la persoana juridica (inregistrata in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
- Factura reziduala in cazul teminarii contractului de leasing 3 exemplare;
- Contract vanzare-cumparare in cazul dobandirii de la persoana fizica (inregistrat in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
- Pentru autovehiculele importate - declaratie vamala pentru autoturismele cumparate din tari extracomunitare;
- Factura tradusa de un traducator autorizat pentru autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare + un exemplar factura netradusa + carte identitate auto emisa de RAR.
b. Pentru autovehicule in leasing:
- Copie contract leasing si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare;
- Copie contract novatie/cesiune si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare.
Insotite de urmatoarele documente:
- Cartea de identitate a autovehiculului (copie + original);
- Adeverinta RAR sau de la producator pentru atestarea suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone;
- Certificatul de atestare fiscala de la vanzator/cesionar atat in cazul transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii dreptului de folosinta (cesiune sau novatie);
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
7. Finalizari contracte leasing:
- Factura reziduala 3 exemplare;
- Certificat de atestare fiscala in original sau copie legalizata de la vanzator;
- Certificatul de inmatriculare al autoturismului;
- Copie carte autovehicul;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
8. Incetari auto:
- Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
- Cerere de scoatere din evidenta completata si semnata- Descarca formular ITL 016/2016
- Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice - Descarca formular ITL 012/2016
- Factura de vanzare in 5 exemplare sau copii conform cu originalul;
- Certificatul de inmatriculare al autoturismului;
- Copie cartea de identitate a vehiculului;
- Certificat distrugere (REMAT), contract cesiune sau novatie (copie conform cu originalul, semnata) 3 exemplare;
- Balanta analitica - ultima luna inchisa;
- Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
9. Transfer auto:
- Cerere de transfer - Descarca formular
- Copie CUI nou;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni - Registrul Comertului;
- Copie Sentinta Judecatoreasca;
- Copie act intern firma de schimbare de sediu;
- Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
- Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
- Certificatul de inmatriculare al autoturismului;
- Copie carti de identitate autovehicule, in cazul in care se inregistreaza transferul de la alt sector la sectorul 3;
- Delegatie + copie CI delegat;
- Urmeaza incetarea patrimoniala in baza confirmarii luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde solicita transferul.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
10. Modificari ale sediului social:
- Cerere din partea societatii de solicitare a schimbarii sediului;
- Copie CUI nou;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni – depusa la Registrul Comertului;
- Copie Sentinta Judecatoreasca emisa de Registrul Comertului;
- Copie act intern firma de schimbare de sediu sau statut;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
11. Eliberari certificate fiscale indiferent de destinatia acestora:
- Cerere tip completata si stampilata;- Descarca formular
- Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile;
- In cazul certificatelor fiscale pentru instrainare (cladiri, terenuri, autovehicule) este necesara si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
- Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
- Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
- Comunicare catre locator a valorii rezultate din investitiile efectuate in spatiile inchiriate, cu confirmare de primire;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
12. Restituiri/compensari:
- Cerere de restituire - Descarca formular
- Cerere de compensare - Descarca formular
- Documentele de plata in original sau copie conform cu originalul, semnata, dupa caz, prin care s-au achitat sumele catre bugetul local sector 3;
- Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc);
- Balante analitice;
- Inventarul mijloacelor de transport, etc, in functie de situatia particulara a fiecaruia;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
13. Declarare ocupare domeniu public:
- Declaratie tip completata; - Descarca formular
- Copie Aviz urbanism sau orice document de atribuire a suprafetei;
- Schita amplasament;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
14. Incetare ocupare domeniu public:
- Declaratie de incetare a ocuparii domeniului public – Descarca formular
- Documente justificative din care sa rezulte repunerea domeniului public in starea initiala la o data certa
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
15. Scutiri:
- Cerere pentru acordarea scutirii in cazul persoanelor juridice – Descarca formular
- Actul de proprietate al bunului pentru care se solicita scutirea la plata;
- Documente justificative in baza carora se solicita scutirea;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie C.I. delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
16. Stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate:
- Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate – Descarca formular
- Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate – Descarca formular
- Contract spatiu unde se desfasoara activitatea de reclama/afisaj/publicitate;
- Schita cu dimensiuni a reclamei respective;
- Autorizatie de construire si memoriu tehnic cu schita casetei luminoase (acolo unde este cazul);
- Contractul de prestari servicii de publicitate si factura emisa;
- In cazul in care factura cuprinde prestari de servicii pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor defalca explicit;
- Delegatie + copie C.I. delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
17. Incetare taxei pentru servicii de reclama si publicitate:
- Documente justificative din care sa rezulte desfiintarea materialului publicitar la o data certa;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
18. Stabilirea taxei hoteliere:
- Declaratie decont privind sumele incasate reprezentand taxa hoteliera – Descarca formular
- Analitic clasa 7 din balanta de verifcare reprezentand venituri din cazare;
- Copie C.U.I.;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
19. Declarare/ Vizare bilete si abonamente:
- Declaratie - Descarca formular
- Copie factura achizitie biliete si biletele de spectacol (fizic) in vederea vizarii;
- Copie C.U.I.;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
20. Decont Bilete si abonamente:
- Declaratie decont – Descarca formular
- Copie ordin de plata;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie C.I. delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
21. Fuziuni/Divizari societati comerciale:
- Declaratii pentru bunurile patrimoniale primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.m.d.);
- Copie proiect fuziune/divizare;
- Hotarare Judecatoreasca a Registrului Comertului de aprobare a fuziunii/divizarii;
- Copia Monitorului Oficial unde s-a publicat fuziunea/divizarea;
- Procesul Verbal de predare primire cu mentionarea datelor de identificare a bunurilor care se transfera;
- Balanta analitica la data predarii/primirii;
- Copie CUI;
- Delegatie + copie CI delegat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.